Pagina's

zondag 31 mei 2015

Ric de Raaf

ric de raaf, amigurumi haken, jazz-crow, vogel
Het gebeurt niet vaak dat ik een haakfiguur voor de tweede maal maak, maar deze vroeg gewoon om nog een keer gemaakt te worden. De eerste raaf die ik maakte was zwart, niet echt de meest prettige kleur om mee te haken, zeker niet bij avondlicht. Dus de tweede moest hoe dan ook een andere kleur worden. Blauw werd hier geroepen.
ric de raaf, amigurumi haken, jazz-crow, vogel
Ik kocht een blauwe katoen maar moest ook nog een kleur verzinnen om mee te combineren. In eerste instantie was het idee om de vogel in twee kleuren blauw te doen, met dan een gele of oranje snavel. Maar op de een of andere manier is ie toch helemaal egaalblauw geworden.
En toen moest ik nog de snavelkleur kiezen. De oranje was wel erg oranje maar de geel was dan weer erg geel. En toen tijdens het zappen op tv kwam er een raaf voorbij.. Zo is de snavel lichtblauw geworden (toch nog twee kleuren blauw dus!) en heeft ie ook meteen een naam gekregen: Ric.
Ric lag al bijna twee weken in losse onderdelen te wachten om in elkaar gezet te worden. Dus de hoogste tijd dat ie nou eindelijk eens af is! De ogen heb ik voor het eerst met een magic loop gedaan, zodat de oogkraal er mooi in zou kunnen vallen. Viel me nog niet mee maar het is me gelukt. 
ric de raaf, amigurumi haken, jazz-crow, vogel

patroon 'jazz-crow' is hier te vinden.