donderdag 9 februari 2017

Thomas... of toch Diederik?

amigurumi, bril, haken, mol, vertaling, wie is de mol

Wie is de mol? Ik weet het echt niet.. ik heb het hem (of haar) gevraagd maar ik kreeg geen reactie..

Molletje was eigenlijk bedoeld als tussendoortje maar het patroon bleek toch iets groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht.. maar hij is wel leuk geworden! Ik heb met donkergrijs gehaakt in plaats van zwart, dat werkt net iets prettiger. Handjes en neus heb ik niet helemaal volgens patroon gehaakt. En ik dacht, ik geef het molletje een brilletje (misschien dat is als dank zijn naam zou noemen? Maar nee hoor..)

Het patroon is hier te vinden (inclusief Engelse vertaling)


3 opmerkingen:

  1. Hi, I'm trying to make this mole using the pattern, but I can't figure out how to do the hands. Kannst du mir helfen? Thank you! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, making my hands I didn't use the original pattern but I crocheted the arm at the hand, like this: I made three fingers (r1 ring 6sc, r2 8sc- like the original pattern). R3 I joined the fingers: finger3 3sc, finger2 3sc, finger1 7sc, finger2 3sc, finger3 4sc. R4 2*(3sc, 2dec, 2dec, 3sc) and another sc. change color to grey an then: 6sc, 2dec, 6sc, 2dec. about 5rows 14sc. another 3 rows with 12sc (so make at both sides a 'dec').
    I also didn't crochet the muzzle like the pattern, I don't know why but it didn't work with me, I think I tried seven or eight times and at last it was a muzzle but how I made it I really don't know.
    I hope I helped you out with the hands, succes with your mole!

    BeantwoordenVerwijderen